Stránky

neděle 11. srpna 2013

Literární deník: John Wray - Spodek (Lowboy)

     Jsem si zase něco vymyslila. Snažím se i během "dovolené" číst a tak jsem se rozhodla, že si zde budu zapisovat knížky, co jsem už přečetla. S největší pravděpodobností nebudu opisovat kecy na obale, ale napíšu si obsah knihy dle svého. Možná aby vás to také navnadilo (popř. odradilo) si dotyčnou knihu přečíst.

     Tak začínáme:
     John Wray - Spodek (Lowboy), přeložil Petr Eliáš, vydalo nakladatelství Plus v Praze v roce 2013
Kniha o 16letém schizofrenikovi Williamu (cosi, asi Henry) Hellerovi, který utekl z psychiatrické léčebny a domnívá se, že nastane konec světa, neb ten se neustále ohřívá. Jen on může zachránit svět, protože jen on má v sobě svět a, pokud jsem to dobře pochopila, zachránit jej lze pouze jediným způsobem. Jakým? To vám přeci nenapíšu. A i když se mu nakonec podaří dosáhnout cíle, "svět skončí v plamenech". 
     Samozřejmě, že během hledání cíle, se ho pokoušejí najít policista - resp. detektiv Ali Lateef a Williamova matka Yda Hellerová (původem Rakušanka), u níž na konci knihy detektiv objeví nečekané ( i když čtenář to už tuší tak nějak od prostředka knihy). Jo detektiv s matkou žádný techtle mechtle mít nebudou. Děj se odehrává z větší části v metru.
          Williho sice najdou živého, zdravého (až na tu schizofrenii a pár ran od pasáka a Emily), ale........ Nu, shledá se Yda opět se svým synem?

     Můj názor: ke knize jsem přišla úplně náhodou, a to recenzí z Mladé fronty Dnes. Úryvek z knihy byl kousek z první části. S obsahem to ale nemělo nic společného. Každopádně se mi konec zamlouval. Nebylo to úplně Kingovské, ale něco málo to do sebe mělo. Myslím tím ten konec. Děj v knize byl čtivý, jen kapitoly, co vypravoval William, byly takové bez čárek, teček, tož se v tom člověk trochu ztrácel, ale asi to mělo čtenáře navést k tomu, jak asi William přemýšlel. Nu, dobře.
     Knihu doporučuji.
    
    

Žádné komentáře:

Okomentovat