Stránky

pondělí 29. července 2013

Just a note: Láska prochází žaludkem


Ženy, když se složíte, vydám vše knižně. Krom teda story o svatbě mojí spolužačky (co kdyby si to přečetla, že. I když to by se asi nedalo čekat). 

Já vařím podle hlavy, ledničky a někdy mne vede kuchařka. Nikdy neudělám stejné jídlo dvakrát. Je nás takových tu vícero? 

Tak tedy po delší době jsme zůstali v Olomouci, i jala jsem se přemýšlet, co budeme jest? Polévka byla jasná - vývar z hovězí kosti, zelenina, popř. nudle (na ty jsem samozřejmě zapomněla, ale i tak byla dobrá). Koupila jsem v akci jakésik vepřové maso. Snad. Nakrájela jsem jej na plátky a vzhledem k tomu, že mi v lednici leželo domácí kysané zelí, je jasný, co by se tak mohlo obědvati- "knedlo zelo vepř" (už nevím, čí hláška to byla, tak dávám do uvozovek a autorka, nechť se přihlásí. Děkuji)

No jo, ale knedlík jsem neměla, rohlíky taky ne, do obchodu se mi nechtělo, takže brambory. To taky jde, ne?

Nachystala jsem si vše potřebné (krom brambor, které jsem plánovala vařit až ke konci pečení masa). Tak dávám, Heru na pekáč, cibuli na plátečky, česnek. Maso naklepu, nějaké koření, hodím na pekáč, ještě česnek (kdyby story o upírech byla přeci jen pravda) a koukám,koukám v lednici jsou cherry rajčata. Rozkrojím a přihodím. Šoupnu do trouby.
A-ou. No rajčata se do knedlo zelo vepře nehodí, co. No to je jedno. Brambory nakonec na šťouchačku se zbytkem strouhané mrkve pro Vítečka (přeci není králík, aby tolik mrkve do sebe dostal!)Zelí se mi nechtělo zahušťovat, tož jen ohřát a oběd je na světě!

Servíruji polévku. Pusa. Dobrou chuť, dobrou chuť. Mlask mlask. Polévka je v nás. Servíruji brambory, zelí (pouze manželovi, samozřejmě jsem zelí do hrnce nalila i s originální vodou, tak je kyselý, že mi hubu křiví)a nakonec hřeb oběda vepřové masíčko na cibulce, česneku a rajčátkách. Mlask, mlask - "To je ale vynikající. Mňam. To se ti mámo povedlo. Opravdu. To neříkám jen tak. Mňam. Slečno, můžu si Vás znovu vzít?" mlaskal si manžel s plnou pusou. No koho by to nepotěšilo? Řekněte. Zvlášť, když je to takový miš maš:) S uzarděním pravím:"No ale o polévce si nic neříkal:)" "Ale vždyť jsem ji snědl!"

Žádné komentáře:

Okomentovat